گزارش تصویری از نمایشگاه ایران بیوتی ۲۰۲۵

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی و ماشین‌آلات وابسته (ایران بیوتی و کلین ۱۴۰۴) صبح روز پنجشنبه، ۲۱ فروردین با حضور ابراهیم شیخ، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، مهدی پیرصالحی، رئیس سازمان غذا و دارو، علیرضا کیانی آذربایجانی، نائب رئیس انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی، موسی احمدزاده، رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، محمدمهدی تندگویان، رئیس هیات مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی و جمعی دیگر از مسئولین رسما افتتاح شد.

به گزارش خانومی بیزینس، این نمایشگاه از روز پنجشنبه با استقبال بازدیدکنندگان آغاز شده و تا روز یکشنبه ۲۴ فروردین ماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ ادامه می‌یابد و میزبان علاقمندان به صنعت زیبایی در سالن‌های ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۳۱A، ۳۱B و ۳۸ است.

این نمایشگاه با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در حال برگزاری است. لابراتوار دکتر اخوی، دکتر کامکار، شرکت بهداشتی دکتر عبیدی، پاکسان، محب قزوین، الوان ثابت، حامی بهداشت آریا، شیمیایی بهداش، گراف، تولیدی بازرگانی عودکالا، مکث بهداشت و… از جمله شرکت‌های داخلی حاضر در این نمایشگاه هستند.

برگزاری کارگاه‌های مختلف با حضور فعالان آرایشی و بهداشتی و صاحبنظران این حوزه از برنامه‌های جانبی نمایشگاه امسال است که به همت انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی و انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران برگزار می‌شود.

معاون وزیر صمت، رئیس سازمان غذا و دارو و سایر مسئولان و فعالان صنفی حاضر در جریان افتتاحیه نمایشگاه ایران بیوتی و کلین بازدید مفصلی از غرفه‌های شرکت‌های مختلف تولیدی و بازرگانی داشتند و پای صحبت و دغدغه‌های آنها نشستند. همچنین در برخی غرفه‌ها جلسات کوتاهی میان مسئولان دولتی و صاحبان برندهای مختلف برگزار شد.

اغلب بازدیدکنندگان از نمایشگاه را زنان تشکیل می‌دادند و البته برخی از بازدیدکنندگان هم خانوادگی برای بازدید از نمایشگاه آمده بودند. با وجود این که پنجشنبه، روز اول برگزاری نمایشگاه بود، استقبال قابل توجه بود که این نشان دهنده جایگاه و اهمیت صنعت زیبایی و صنایع وابسته میان عموم مردم و افزایش روزافزون آن است. زمان پایان بازدید از نمایشگاه ساعت ۱۵ تعیین شده بود، اما بعد از این ساعت هم سالن‌ها پر از بازدیدکنندگان بود.

مورد دیگر محصولات شرکت‌های مختلف بود که در غرفه‌ها در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار گرفته بود و در این بین محصولات آرایشی بیشتر از همه جلب توجه می‌کرد؛ البته با وجود علاقه بازدیدکنندگان برای خرید، امکان فروش در نمایشگاه وجود نداشت.

مردم به محصولات آرایشی بهداشتی ایرانی اعتماد کنند

ابراهیم شیخ، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران درخصوص میزان رشد تولید محصولات آرایشی، بهداشتی و صنایع شوینده در کشور بیان کرد: انواع شوینده ۸.۶، محصولات آرایشی ۱۴، عطریات، ادکلن و خوشبوکننده‌ها ۱۲.۷ و در محصولات آرایشی مو ۸ درصد رشد را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم. میانگین رشد صنعتی در این حوزه به ۸.۵ درصد که جزئی از اهداف برنامه هفتم توسعه بوده رسیده است و موفق به صادرات در این صنعت هم شده‌ایم.

شیخ افزود: در سال ۱۴۰۳ حدود ۱۹ درصد رشد صادرات داشته‌ایم که خوشبختانه بخشی از این صادرات مربوط به صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی است.

وی در مورد ظرفیت تولید در صنعت آرایشی بهداشتی نیز گفت: ظرفیت تولید در کشور چندین برابر میزانی است که در حال حاضر تولید می‌کنیم، منتها صنعت با محدودیت‌ها و چالش‌هایی از جمله ناترازی انرژی، نقایص در تامین منابع مالی از سوی بانک‌ها، عدم تامین به موقع ارز در سال گذشته و همچنین مشکلات زیرساختی و تسهیل تجارت خارجی مواجه شد که باعث ایجاد محدودیت در تولید شد.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت توضیح داد: ۱۶۴۳ واحد تولیدی و ۲۷ هزار و ۷۰۰ واحد صنفی در کشور فعال است. ظرفیت اسمی تولید در این حوزه ۱۰ میلیون تن است، اما الان ۲ میلیون تن تولید داریم که در واقع یک پنجم ظرفیت موجود است. امیدواریم با تسهیل تولید و اقداماتی که انجام خواهد شد در سال جاری که سرمایه‌گذاری برای تولید نام‌گذاری شده است، بتوانیم به این ظرفیت اسمی نزدیک شویم.

شیخ اضافه کرد: در حوزه شوینده جزء کشورهایی هستیم که توانسته‌ایم به محصولات قابل قبول با استانداردهای خوب در دنیا برسیم، اما در صنایع بهداشتی و آرایشی نیاز به ارتقا ماشین‌آلات و تکنولوژی داریم.

وی درخصوص تامین مواد اولیه نیز گفت: اغلب مواد اولیه در این صنعت توسط شرکت‌های ‌شیمیایی، پتروشیمی و برخی از گیاهان دارویی تامین می‌شود. در حوزه بسته‌بندی هم که نقش زیادی در فروش محصول و برندسازی دارد، پیشرفت‌های خوبی داشتیم.

معاون وزیر صمت گفت: محصولات تولیدی استانداردهای موجود در کشور را کاملا پاس می‌کند و در سطح جهانی هم در یک وضعیت قابل قبولی هستیم. شهروندان به محصولات سلولزی تولید داخل اعتماد کامل دارند و امیدواریم که به سایر محصولات آرایشی و بهداشتی تولید داخل هم اعتماد کنند و مطمئن باشند که تولیدات داخلی دارای استاندارد مناسب و حافظ سلامتی است.

موارد مشابه
same items
بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران با حضور محمدمهدی برادران، معاون صنایع عموم...
۹ مرداد ۱۴۰۲
0دیدگاه
در نمایشگاه صنعت نساجی بیش از ۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی با ارائه توانمندی های خود، زمینه های ...
۲۴ تیر ۱۴۰۲
0دیدگاه
دیدگاه‌ها
COMMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *